Γιατί κάποιες εταιρίες αναγκάζουν τους υπαλλήλους τους να… πάρουν άδεια
Νέα ήθη αναδύονται ολοταχώς στις επιχειρήσεις της Δύσης και το παραδοσιακό ωράριο 9:00-5:00 μοιάζει πια σωστός αναχρονισμός.
Αυτό μας λέει η έκθεση της FitSmallBusiness, αναγνωρίζοντας μάλιστα 15 τάσεις που υιοθετεί σιγά σιγά η αγορά και αλλάζει όλα τα δεδομένα.
Τις εταιρίες του δείκτη Fortune 500 ξεψάχνισε η FitSmallBusiness για να βρει όσα κάνουν οι κολοσσοί σε επίπεδο νεωτερισμών, καινοτομίες που θα υιοθετηθούν αργότερα και από όλους τους υπόλοιπους.
Και η πιο παράξενη πρέπει να είναι αυτές οι πολιτικές «υποχρεωτικών ρεπό» που έχουν λανσάρει κάποιες εταιρίες, αναγκάζοντας ουσιαστικά τους υπαλλήλους τους να πάρουν άδεια.
Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά της Αμερικής, ο υπάλληλος εκεί δουλεύει περισσότερο από τον μέσο Ευρωπαίο και παίρνει συνήθως λιγότερες μέρες άδειας τον χρόνο. Και οι έρευνες δείχνουν εδώ πως αυτή η υπερκόπωση έχει επίπτωση στην παραγωγικότητα. Κι έτσι κάποιες εταιρίες υποχρεώνουν τους ταγμένους υπαλλήλους τους να βγουν από το γραφείο και να απολαύσουν τη ζωή. Αν δεν θέλουν από μόνοι τους διακοπές, θα τις πάρουν έστω και διά ροπάλου!
Μελέτη μάλιστα της εταιρίας ερευνών GfK μας λέει πως πάνω από το 40% των Αμερικανών δεν παίρνουν όλη την άδεια που τους αναλογεί ετησίως. Γι’ αυτό και εταιρίες όπως το Twitter, το Netflix και η Adobe έχουν πια ανοιχτή πολιτική αδειών. Όλοι μπορούν να πάρουν όση άδεια θέλουν, όποτε τη θέλουν.
Ο σχεδιαστής Stefan Sagmeister, μιλώντας στην έκθεση TED, είπε πως η δική του εταιρία κλείνει για έναν ολόκληρο χρόνο ανά επταετία! «Σε αυτόν τον χρόνο δεν είμαστε διαθέσιμοι για κανέναν πελάτη μας. Είμαστε εντελώς κλειστά. Και όπως μπορείτε να φανταστείτε, είναι ένας υπέροχος και πολύ δραστήριος χρόνος»…
Το ίδιο ισχυρίζεται και ο διευθύνων σύμβουλος της SimpliFlying, Shashank Nigam, πως υποχρεώνοντας τους υπαλλήλους του να φύγουν από το γραφείο είδε τη μεγάλη διαφορά τόσο στη διάθεση όσο και την αποδοτικότητά τους…