3 Ιουλίου, 2020

Press Room

Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα, χωρίς «χαράτσι» -Τι ισχύει


Αναδρομικά από την 1η Ιουλίου ισχύει η άρση της ακινησίας αυτοκινήτων, ενώ για πρώτη φορά από τότε που προβλέφθηκε η δυνατότητα πληρωμής τελών κυκλοφορίας με τον μήνα, αυτό δεν συνεπάγεται τιμωρητικό «χαράτσι» για τους οδηγούς.

Ως και πέρυσι, όσοι δεν άντεχαν να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας για όλο το έτος, παρέδιδαν τις πινακίδες και τις ξαναέπαιρναν για τη διάρκεια 2 ή 3 μηνών κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Ωστόσο, το υπουργείο Οικονομικών κοστολογούσε αυτό το… χατήρι με 1 μήνα επιπλέον χαράτσι. Φέτος, αυτό δεν ισχύει κι αν κάποιος θέλει να πάρει πίσω τις πινακίδες του ΙΧ του π.χ. για 2 μήνες, θα πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας που αναλογούν μόνο σε αυτό το 2μηνο.

ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Σύμφωνα με τη σχετική εγκύκλιο, για όσους πάρουν πίσω τις πινακίδες για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, υπάρχει υποχρέωση για εμπρόθεσμη επιστροφή των στοιχείων κυκλοφορίας στη Δ.Ο.Υ., δηλαδή για επιστροφή τους έως την τελευταία ημέρα της περιόδου κυκλοφορίας του οχήματος για την οποία έχουν καταβληθεί τα Τέλη κυκλοφορίας κι εφόσον αυτή είναι μη εργάσιμη ή συμπίπτει με επίσημη αργία, η εν λόγω προθεσμία μετατίθεται έως την επόμενη εργάσιμη ημέρα.

Τι ισχύει σε περίπτωση καθυστέρησης επιστροφής των στοιχείων κυκλοφορίας

Και τι θα συμβεί αν κάποιος καθυστερήσει; Η μη εμπρόθεσμη επιστροφή των στοιχείων κυκλοφορίας επισύρει αυτοτελές πρόστιμο που ισούται με το διπλάσιο των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Ότι δεν θα πληρώσει απλώς Τέλη για έναν ακόμα μήνα, αλλά το σύνολο των Τελών Κυκλοφορίας και μάλιστα διπλά.

Ας δούμε ένα παράδειγμα. Έστω Ι.Χ., με αναλογούντα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 120 ευρώ, το οποίο τελεί σε ακινησία. Ο ιδιοκτήτης /κάτοχος αυτού επιθυμεί να άρει την ακινησία του για χρονικό διάστημα τριών μηνών και υποβάλει σχετικό έγγραφο αίτημα προς την αρμόδια Δ.Ο.Υ. στις 6 Ιουλίου. Το ποσό που οφείλει να πληρώσει, πριν την θέση σε κίνηση του οχήματός του, είναι 120 ευρώ Χ 3/12 =30 ευρώ, καθώς ο μήνας της αίτησης (Ιούλιος) λογίζεται ως ολόκληρος μήνας για τον υπολογισμό των οφειλομένων Τελών Κυκλοφορίας.

Ο ιδιοκτήτης του εν λόγω οχήματος, οφείλει να επιστρέψει τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού στην Δ.Ο.Υ. έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του Σεπτεμβρίου, δηλαδή την Τετάρτη 30/9. Εάν η επιστροφή των στοιχείων κυκλοφορίας γίνει μετά την προθεσμία αυτή, π.χ. την 1η Οκτωβρίου, επιβάλλεται αυτοτελές πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετησίων Τελών Κυκλοφορίας δηλαδή στην περίπτωσή μας 120 ευρώ Χ2 = 240 ευρώ!

Το δικαίωμα άρσης της ακινησίας, με καταβολή αναλογικών Τελών μπορεί να ασκηθεί μόνο μια φορά, για προφανείς λόγους. Ωστόσο, αν κάποιος επιθυμεί να ξαναπάρει πίσω τις πινακίδες μπορεί να το κάνει αλλά καταβάλλοντας το σύνολο των ετήσιων Τελών. Στο παραπάνω παράδειγμα, αν ο οδηγός που έχει καταβάλει 30 ευρώ για το 3μηνο, θελήσει στη συνέχεια να ξαναπάρει τις πινακίδες, μπορεί να το κάνει πληρώνοντας άλλα 90 ευρώ, που είναι η διαφορά ως τα 120 ευρώ των ετήσιων Τελών.

Και τι γίνεται στην περίπτωση άρσης αναγκαστικής ακινησίας; Οι κάτοχοι καταβάλλουν αναλογικά τα Τέλη Κυκλοφορίας για τους μήνες που υπολείπονται μέχρι το τέλος του έτους 2020. Πότε έχουμε αναγκαστική ακινησία; Στην περίπτωση κλοπής ή υπεξαίρεσης. Οπότε από τη στιγμή που ο ιδιοκτήτης πάρει πίσω το όχημα του, έχει προθεσμία 15 ημερών για να πληρώσει τα αναλογούντα Τέλη. Εάν δεν συμβεί αυτό, πέφτει «καμπάνα» στο διπλάσιο των ετήσιων Τελών.

Οδηγίες για τις μεταβιβάσεις Ι.Χ.

Εάν εντός της χρονικής περιόδου άρσης της ακινησίας το όχημα μεταβιβαστεί, ΔΕΝ επέρχεται μεταβίβαση της κυριότητας αυτοκινήτου οχήματος, εάν δεν καταβληθούν προηγουμένως τα Τέλη Κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου λαμβάνει χώρα η μεταβίβαση. Στην περίπτωση αυτή κατά τον υπολογισμό των οφειλόμενων τελών έτους 2020, θα πρέπει να αφαιρείται το ποσό των Τελών Κυκλοφορίας που έχουν ήδη καταβληθεί για τις ανάγκες της μερικής (προσωρινής) άρσης.

Υπενθυμίζεται ότι για την μεταβίβαση απαιτείται συν τοις άλλοις να καταβληθούν και τα Τέλη Κυκλοφορίας προηγουμένων ετών, τα οποία τυχόν οφείλονται, για το χρόνο που το όχημα βρισκόταν στην κατοχή του μεταβιβάζοντος, μετά των προβλεπομένων προστίμων.