8 Φεβρουαρίου, 2020

Press Room

Σειρά έργων για τη Β. Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη παρουσίασε ο Κ. Χατζηδάκης


Δεκατρία ενεργειακά και περιβαλλοντικά project βρίσκονται στην ατζέντα της κυβέρνησης για τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα. Την κυβερνητική ατζέντα παρουσίασε στη διάρκεια ημερίδας ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης.

Στην κυβερνητική ατζέντα περιλαμβάνονται:

-Η ολοκλήρωση του σχεδιασμού για τη δημιουργία και λειτουργία στη Θεσσαλονίκη της έδρας του RSC, του Περιφερειακού Κέντρου Ελέγχου Ηλεκτρικής Ενέργειας της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Το κέντρο θα διασφαλίζει τη συνεργασία των συστημάτων και των αγορών ηλεκτρικής ενέργειας της Ελλάδας, της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας. «Είναι μια εξέλιξη που θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας στην πόλη, και υπογραμμίζει το ηγετικό της προφίλ στις περιφερειακές ενεργειακές εξελίξεις» είπε ο κ. Χατζηδάκης.

-Η κατασκευή νέας γραμμής υπερυψηλής τάσης με τη Βουλγαρία, που θα συνδέσει το κέντρο στη Νέα Σάντα Κιλκίς με τη Μαρίτσα στη Βουλγαρία. Στη βουλγαρική πλευρά των συνόρων τα έργα θα ξεκινήσουν τον Μάρτιο του 2020, ενώ στην Ελλάδα θα ξεκινήσουν το επόμενο έτος με στόχο το έργο να παραδοθεί έως τα τέλη του 2022.

Τα εγκαίνια του αγωγού TAP που μεταφέρει το αζέρικο φυσικό αέριο στη δυτική Ευρώπη μέσω της Βόρειας Ελλάδας, της Αλβανίας και της Ιταλίας. Ο αγωγός έχει ολοκληρωθεί στο ελληνικό έδαφος και ήδη έχει αρχίσει η δοκιμαστική λειτουργία του. Τα εγκαίνια του αγωγού θα πραγματοποιηθούν μέχρι το τέλος Ιουνίου, ενώ η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας με τη μεταφορά σημαντικών ποσοτήτων φυσικού αερίου θα γίνει μέχρι το τέλος του χρόνου.

-Η ολοκλήρωση των διαδικασιών για την κατασκευή της μονάδας FSRU επανεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG, ανοιχτά του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης. Σιγά-σιγά ολοκληρώνεται το μετοχικό σχήμα της μονάδας στην οποία θα συμμετάσχουν από κοινού διεθνείς ιδιωτικές και κρατικές εταιρίες από την Ελλάδα, τις ΗΠΑ, τη Βουλγαρία και ενδεχόμενα κι άλλες βαλκανικές χώρες (Ρουμανία).

-Ο διαγωνισμός για την υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου στο εξαντλημένο κοίτασμα «Νότια Καβάλα» στα ανοιχτά της Θάσου. Εγινε η αναγκαία νομοθετική ρύθμιση ενώ το ΤΑΙΠΕΔ επεξεργάζεται το διαγωνιστικό πλαίσιο με τουλάχιστον μια κοινοπραξία ήδη να έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον.

-Η έναρξη κατασκευής του αγωγού IGB, μεταφοράς φυσικού αερίου από την Κομοτηνή στη Στάρα Ζαγόρα της Βουλγαρίας. Το έργο τρέχει με γρήγορους ρυθμούς ενώ το κατασκευαστικό κομμάτι έχουν αναλάβει ελληνικές εταιρίες. Ηδη σύμφωνα με χτεσινή ανακοίνωση η Σωληνουργία Κορίνθου που έχει αναλάβει την προμήθεια των σωλήνων είναι έτοιμη να παραδώσει σωλήνες συνολικού μήκους 50 χιλιομέτρων. Η κατασκευή του αναμένεται να ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια.

-Η κατασκευή αγωγού φυσικού αερίου από τη Μεσήμβρια Θεσσαλονίκης στη Βόρεια Μακεδονία. «Ο ΔΕΣΦΑ έχει εντάξει το συγκεκριμένο έργο στο 10ετές στρατηγικό σχέδιο δράσης του» ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης.

-Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης στη Θεσσαλονίκη. Όπως ανακοινώθηκε το ένα τρίτο των αστικών λεωφορείων που θα προμηθευτεί η πόλη θα είναι ηλεκτροκίνητα. Στόχος είναι το 2030 το 30% των νέων οχημάτων που θα ταξινομηθούν σε όλη την Ελλάδα να είναι ηλεκτροκίνητα και plug-in υβριδικά, τόνισε ο κ. Χατζηδάκης και πρόσθεσε πως μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020 θα παρουσιαστεί το σχετικό νομοσχέδιο.

5 χωρικά σχέδια για τη Θεσσαλονίκη

Ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε και στα πέντε σχέδια που «τρέχουν» για τη Θεσσαλονίκη.

Το πρώτο είναι το σχέδιο για την ανάπλαση της ΔΕΘ που προχωρά.

Το δεύτερο αφορά στην ανέγερση του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ στην Τούμπα. Στόχος είναι η χωροθέτηση νέου σύγχρονου γηπέδου ποδοσφαίρου σύμφωνα με τις προδιαγραφές της FIFA και UEFA.

νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ

Το τρίτο χωρικό σχέδιο είναι αυτό του του πρώην στρατοπέδου «Παύλος Μελάς» στον δήμο Παύλου Μελά.

Το τέταρτο αφορά στο πρώην Στρατόπεδο Μεγ. Αλεξάνδρου στον δήμο Αμπελοκήπων – Μενεμένης, η απόφαση για το οποίο αναρτήθηκε πρόσφατα στη Διαύγεια.

Το πέμπτο χωρικό σχέδιο είναι για το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης. Στόχος του υπουργείου Περιβάλλοντος  είναι η ολοκλήρωση της μελέτης προέγκρισης για την ενοποίηση και αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, μήκους 40 χλμ. από το Καλοχώρι ως το Αγγελοχώρι.

Content retrieved from: https://www.pentapostagma.gr/oikonomia/6923056_seira-ergon-gia-ti-b-ellada-kai-ti-thessaloniki-paroysiase-o-k-hatzidakis.