8 Οκτωβρίου, 2019

Press Room

Πετρέλαιο θέρμανσης: Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές


Τις δικές της οδηγίες για τη σωστή και πιστοποιημένη παραλαβή καυσίμου, ώστε ο καταναλωτής να νοιώθει ασφάλεια και να αποφευχθεί η όποια παραπλάνησή του, δίνει η Ένωση Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης, ενόψει έναρξης της περιόδου διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης (15/10).

Ο πρόεδρός της Ένωσης, Θεμιστοκλής Κιουρτζής μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και αναφέρθηκε στα βήματα που πρέπει να γίνουν.

Στην ανακοίνωσή της η ΕΝ.ΒΕ. απευθυνόμενη προς τους Έλληνες καταναλωτές, σημειώνει ότι:

  • «Υπερβολικά χαμηλές τιμές, μειωμένες πέραν των δύο- με τριών λεπτών, θα πρέπει να δημιουργούν αίσθημα επί πλέον ελέγχου, αφού όπως εξηγεί, τα περιθώρια κέρδους των πρατηριούχων και γενικότερα των εμπόρων καυσίμων είναι πολύ μικρά και τα έξοδα ανελαστικά. Έτσι διαφορές τιμών χαμηλότερες των προαναφερομένων, έναντι της μέσης τιμής λιανικής, συνήθως δεν είναι κοστολογικά εμπορικά αποδεκτές».
  • «Το πετρέλαιο θέρμανσης αποτελεί ακόμη και σήμερα το είδος θέρμανσης με τη μεγαλύτερη κατανάλωση για εκατομμύρια καταναλωτές στη χώρα μας, είναι δε η μοναδική πηγή ενέργειας που είναι ορατή από τον καταναλωτή, αποθηκεύεται στο χώρο του και μπορεί δε να μετρηθεί από τον ίδιο η ποσότητά του, με απόκλιση μικρότερη του 0,5%, καθώς επίσης διακινείται από πολλούς προμηθευτές με αποτέλεσμα να αποκλείεται η μονοπωλιακή εξάρτηση».

Ειδικά για την τιμή, η ΕΝ.ΒΕ.Θ διευκρινίζει ότι «η συντριπτική πλειοψηφία των συναλλαγών γίνεται από τα μέλη της ένωσης σε πελάτες τους, οι οποίοι τους προμηθεύουν αρκετά χρόνια καύσιμα. Πάραυτα όταν ο καταναλωτής κάνει παραγγελία σε τιμή συμφωνημένη, είναι καλό για την αποφυγή παρεξηγήσεων να επιβεβαιώνεται η τιμή πριν αρχίσει η παράδοση» ενώ για τη σωστή παραλαβή του καυσίμου αναφέρει πως είναι μία απλή διαδικασία και έχει ελάχιστους κανόνες, οι οποίοι όμως πρέπει να τηρούνται για την ασφάλεια και την πιστοποίηση της συναλλαγής.

Η Ένωση Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης συνιστά συγκεκριμένα στους καταναλωτές, πριν την παράδοση του πετρελαίου θέρμανσης, να μετρηθεί η ποσότητα του καύσιμου που υπάρχει στη δεξαμενή, όπως το ίδιο πρέπει να γίνει μετά τη παράδοση. Οι μετρήσεις να γίνονται παρουσία του παραλήπτη και του μεταφορέα, η μέτρηση των δεξαμενών για να είναι απόλυτα ακριβής, πρέπει να γίνεται από το εσωτερικό της με μεταλλική βέργα και όχι με ξύλινη, στις πλαστικές δεξαμενές η μέτρηση να γίνεται αποκλειστικά από μέσα, τα δε ύψη του καυσίμου να αναγράφονται στο παραστατικό που εκδίδεται από τον μεταφορέα. «Σε περίπτωση άρνησης από τον καταναλωτή να μετρηθεί η δεξαμενή ή ακόμη η μη δυνατότητα πρόσβασης για μέτρηση της δεξαμενής, δίνεται η δυνατότητα στον πρατηριούχο να αναφέρει το γεγονός πάνω στο παραστατικό», επισημαίνει.

Για τους μετρητές που διαθέτουν τα βυτιοφόρα- σύμφωνα με την ένωση- είναι οι πιστοποιημένοι, σφραγισμένοι και εγκεκριμένοι από το κράτος και ότι «άλλου είδους διαφημιζόμενοι εξωτερικοί μετρητές από διάφορες εταιρίες δεν είναι νόμιμοι και προκαλούν απορία για το πώς οι κάτοχοι χρησιμοποιούν αυτούς και δεν εμπιστεύονται τους ήδη υπάρχοντες δικούς τους πιστοποιημένους από τη πολιτεία μετρητές. Ουσιαστικά αυτές οι ενέργειες αποτελούν παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού».

«Το πετρέλαιο θέρμανσης δέχτηκε αναίτια επίθεση λαϊκισμού και λάσπης με κόστος για τον καταναλωτή και τους εμπόρους, εύκολα όμως κάποιος μπορεί να καταλάβει την αδικία σε βάρος των Ελλήνων καταναλωτών πετρελαίου θέρμανσης σε σχέση με αυτών του φυσικού αερίου, αφού οι πρώτοι έναντι των δεύτερων φορολογούνται για το αγαθό της θέρμανσης κατά πολύ περισσότερο. Το ίδιο ισχύει δε ακόμη και για τους δικαιούχους επιδόματος θέρμανσης (οι οποίοι συνεχώς μειώνονται). Τα παράπονα για αυτή την αδικία είναι πολλά από τους πελάτες μας και όχι άδικα, ενώ μερικοί μάλιστα αναρωτιούνται εάν υπάρχει θέμα αντισυνταγματικότητας όπως επίσης δικαίως διερωτώνται τι κάνουν για αυτό οι καταναλωτικές οργανώσεις» καταλήγει η ΕΝ.ΒΕ.Θ.

 

ΔΙΚΤΥΟ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ- ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ