27 Απριλίου, 2020

Press Room

Πανελλήνιες 2020: Νέα μείωση της εξεταστέας ύλης και κανόνες ασφαλείας ζητούν οι εκπαιδευτικοί


Εβδομάδα σημαντικών εξελίξεων, τόσο για τις Πανελλήνιες 2020 όσο και για την επαναλειτουργία των σχολείων, αναμένεται να είναι η τρέχουσα.

Οδηγός για τις Πανελλήνιες 2020 θα είναι η απόφαση που θα ληφθεί για τα σχολεία και θα ανακοινωθεί δια στόματος του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, στο διάγγελμά του την Τρίτη. Σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida.gr, προκειμένου να διεξαχθούν με όσο το δυνατόν λιγότερα προβλήματα οι Πανελλήνιες 2020, οι πρώτοι που θα επιστρέψουν στις τάξεις θα είναι οι μαθητές του Λυκείου και του Γυμνασίου, στις 11 Μαΐου.

Κατά το ίδιο σενάριο -που δεν έχει «κλειδώσει» ακόμα- τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία θα ανοίξουν δυο εβδομάδες αργότερα, στις 25 Μαΐου. Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Παιδείας γνωστοποίησε ότι είναι θέμα ημερών η ανακοίνωση των ημερομηνιών διεξαγωγής των Πανελλήνιων 2020.

Τι ζητούν οι εκπαιδευτικοί για τις Πανελλήνιες 2020

Για την επανέναρξη των μαθημάτων στα σχολεία και τις Πανελλήνιες 2020 εξέδωσε ανακοίνωση η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ). Οπως προκύπτει, οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ζητούν για τις Πανελλήνιες 2020 «να γίνει νέα μείωση της εξεταστέας ύλης, σύμφωνα με τα δεδομένα της ύλης που είχε παραδοθεί μέχρι στις 10 Μαρτίου στα περισσότερα σχολεία της χώρας (ή στο μέσο όρο των σχολείων της χώρας).»

Η ΟΛΜΕ προσθέτει ότι πρέπει «στη συνέχεια να υπάρξει μέριμνα ώστε η διδασκαλία να ξεκινήσει από τα Λύκεια εκείνα που είναι κάτω από την εξεταστέα ύλη και σε επόμενο χρόνο στα υπόλοιπα σχολεία προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των επαναλήψεων. Παράλληλα, θα πρέπει να υπάρξουν ρητές διαβεβαιώσεις για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών, σαφής καθορισμός όλων των κανόνων ασφαλείας, διάθεση του αναγκαίου υγειονομικού υλικού αλλά και προσωπικούγια την απολύμανση και τον καθαρισμό των χώρων.»

Η ομοσπονδία επισημαίνει, ταυτόχρονα, ότι «για λόγους ασφαλείας και πρόληψης της διασποράς του κορωνοϊού πρέπει άμεσα να θεσπιστούν ειδικές άδειες ασθενείας για όσους εκπαιδευτικούς, μόνιμους και αναπληρωτές, νοσήσουν, επιπλέον των προβλεπόμενων, με ειδική μέριμνα για τους εκπαιδευτικούς, που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Ειδική μέριμνα πρέπει να ληφθεί και για τις άδειες των αναπληρωτών, ώστε να μην έχουν περικοπές στο μισθό και το επίδομα μη ληφθείσας αδείας ή στην προσμέτρηση της προϋπηρεσίας τους.»

«Αναποτελεσματική η επαναλειτουργία Γυμνασίων και Α’–Β’ Λυκείου»

Στην ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ τονίζει ότι «από την πρώτη στιγμή της εμφάνισης της πανδημίας στη χώρα το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. είχε τονίσει την ανάγκη πάνω και πρώτο από όλα να τεθεί το ζήτημα της προστασίας της υγείας και της ζωής των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Σήμερα που η συζήτηση για την σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων και το άνοιγμα των σχολείων έχει ανοίξει, είναι αυτονόητο ότι η διαφύλαξη των βασικών αυτών αγαθών δεν μπορεί παρά να είναι προτεραιότητα στη λήψη οποιωνδήποτε αποφάσεων.»

Η ομοσπονδία αναφέρει ότι «η απόφαση για τον χρόνο, τον τρόπο και τις συνθήκες επανεκκίνησης της εκπαιδευτικής λειτουργίας ανήκει ασφαλώς στους ειδικούς επιστήμονες» και επισημαίνει τα εξής για τα σχολεία:

  • Η επαναλειτουργία των σχολείων για τις τάξεις των Γυμνασίων καθώς και για την Α και Β τάξη των Λυκείων πέρα από τους περιορισμούς και τις αντικειμενικές δυσκολίες που επιβάλλει η ανάγκη αυστηρής τήρησης των κανόνων ασφαλείας, δεν είναι παιδαγωγικά και λειτουργικά αποτελεσματική. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι ακόμη και με ενδεχόμενη 15ημερη παράταση του διδακτικού έτους –ακόμη και αν τα σχολεία επαναλειτουργήσουν αμέσως μετά την 10η/5/2020- οι συνολικές ώρες δια ζώσης διδασκαλίας τόσο για τα Γυμνάσια όσο και για την Α και Β Λυκείου θα είναι ελάχιστες.
  • Η προαγωγή των μαθητών στα Γυμνάσια και στις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου μπορεί να γίνει χωρίς προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις –όπως έχει συμβεί και στο παρελθόν-, με τον Μ.Ο. των προφορικών βαθμών των δύο τετραμήνων.