,

Απρίλιος 30, 2021

Press Room

Ωράριο καταστημάτων Μεγάλη Παρασκευή – Μεγάλο Σάββατο: Πώς θα λειτουργήσουν


Από τις 9 το πρωί, σήμερα Μεγάλη Παρασκευή, έχουν τη δυνατότητα να ανοίξουν τα σούπερ μάρκετ και να μείνουν ανοιχτά μέχρι τις 7 το απόγευμα. Το Μεγάλο Σάββατο έχουν τη δυνατότητα να λειτουργήσουν από τις 7 το πρωί μέχρι τις 7 το απόγευμα. Το υπόλοιπο λιανεμπόριο για αύριο, Μεγάλη Παρασκευή, θα μπορεί να λειτουργήσει, προαιρετικά, από τη 1 το μεσημέρι μέχρι τις 7 το απόγευμα και το Μεγάλο Σάββατο από τις 7 το πρωί μέχρι τις 6 το απόγευμα.

Αυτό αναφέρει σε ανακοίνωσή της η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι το ωράριο λειτουργίας που αναφέρεται στην υπ’ αρ. Δ1α/ΓΠ.οικ.26380/23-4-2021 κοινή υπουργική απόφαση ΦΕΚ (Β1682) εφαρμόζεται μόνο στις υπεραγορές τροφίμων (σούπερ μάρκετ). Τα λοιπά καταστήματα τροφίμων του σημείου 22 του πίνακα της παρ.1Β του άρθρου 1 της ως άνω ΚΥΑ εξαιρούνται από το εν λόγω πλαίσιο.

 

Ποιες μέρες θα είναι κλειστά

Την Κυριακή 2 Μαΐου, τη Δευτέρα 3 Μαΐου και την Τρίτη 4 Μαΐου τα καταστήματα και τα σούπερ μάρκετ θα είναι κλειστά. Να σημειωθεί πως για την μετάβαση στα καταστήματα ισχύει το SMS στο 13032 ενώ για τα σούπερ μάρκετ το SMS με κωδικό «2» στο 13033. Συγκεκριμένα με το SMS στο 13032 θα επιτρέπεται το click away αλλά και το click in shop στα καταστήματα ενώ θα ισχύει και ο κανόνας του ενός πελάτη ανά 25 τετραγωνικά μέτρα με μέγιστο όριο 20 πελάτες κατά περίπτωση.

Στα καταστήματα οι πολίτες θα πρέπει να φορούν τις απαραίτητες μάσκες και να τηρούν τις ασφαλείς αποστάσεις και τους κανόνες υγιεινής. H μέθοδος του «click away» είναι μια πρακτική που εφαρμόζεται διεθνώς, κυρίως στη βόρεια και την κεντρική Ευρώπη, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το θέμα της εξυπηρέτησης των καταναλωτών.

Το «click away» προβλέπει τα εξής:

  • Γίνεται ηλεκτρονική παραγγελία του προϊόντος.
  • Ο καταναλωτής προπληρώνει το προϊόν.
  • Τέλος, με το αποδεικτικό παραγγελίας – πληρωμής παραλαμβάνει το προϊόν από ειδικά διαμορφωμένο, εξωτερικό χώρο του καταστήματος.

Ο ΓΓ Εμπορίου επισήμανε ότι με τον τρόπο αυτό αποφορτίζονται οι μεταφορές ενώ αποφεύγεται ο συνωστισμός, καθώς «δεν θα γίνεται έρευνα αγοράς εντός του καταστήματος, αλλά από το ηλεκτρονικό κατάστημα».