27 Ιουνίου, 2020

Press Room

Ο χρόνος έχει παγώσει στο 1911 σε αυτό το σπίτι στη Βόρεια Ιρλανδία -Σαν σε χρονοκάψουλα, εφημερίδα που μιλά για τον Τιτανικό είναι ακόμα πάνω στο τραπέζι


Ένα ανατριχιαστικό, εγκαταλελειμμένο σπίτι, που έμεινε παγωμένο στο χρόνο, έδωσε σε μία φωτογράφο μια συναρπαστική ευκαιρία, να δει πώς ήταν η ζωή στην εξοχή της Βόρειας Ιρλανδίας, πριν από περισσότερα από 100 χρόνια.

Το σπίτι στο County Tyrone της Βόρειας Ιρλανδίας, φαίνεται συνηθισμένο από έξω, αλλά στο εσωτερικό του είναι γεμάτο εφημερίδες που χρονολογούνται από το 1911, σταματημένα ρολόγια, μια μισοκαπνισμένη πίπα και τα παπούτσια του ιδιοκτήτη δίπλα από το κρεβάτι, χρόνια μετά την εκκένωση του ακινήτου.

Το εξωτερικό του σπιτιού, δε σε προϊδεάζει για το τι θα αντικρίσεις μέσα

Η φωτογράφος Ρεμπέκα (Rebecca) προσκλήθηκε να δει το «αποσυντεθειμένο» εξοχικό σπίτι, αφού πέθανε ο ιδιοκτήτης του και ένιωσε απλά δέος μπαίνοντας στο εσωτερικό του…

Το εξοχικό σπίτι είχαν μέχρι το 2015, τα τελευταία τρία αδέλφια της οικογένειας, τα οποία και ευθύνονται για το ανέγγιχτο στο χρόνο εσωτερικό του σπιτιού. Μεταξύ άλλων, κράτησαν κουτιά από τις αρχές του 20ού αιώνα, τα οποία έμειναν κλειστά στα ράφια της κουζίνας.

Ένας άντρας, γνωστός μόνο ως Dessie, ήταν ο τελευταίος που έζησε εκεί, έχοντας «μια μοναχική ζωή ανάμεσα στα λείψανα του παρελθόντος» προτού μετακομίσει σε ένα σπίτι το 2015. Πέθανε δύο χρόνια αργότερα.

Η Ρεβέκκα, έχει τον ιστότοπο Abandoned NI, μέσω το οποίου μοιράζεται φωτογραφίες από τα εγκαταλελειμμένα σπίτια που εξερευνά. Ο ιδιοκτήτης αυτού του σπιτιού στη Βόρεια Ιρλανδία της επέτρεψε να καταγράψει τον χώρο, πριν γκρεμιστεί για να χτιστεί στη θέση του ένα νέο κτίριο.

Είπε ότι έμεινε έκπληκτη από αυτά που βρήκε, με παλιά βιβλία, περιοδικά, χαρτιά και φωτογραφίες να είναι παντού στο εξοχικό σπίτι. Και είχαν μείνει όλα ανέγγιχτα.

Ένα ρολόι είναι κολλημένο και δείχνει 12:15, ένα ζευγάρι γυαλιά βρίσκονται λίγο πιο πέρα, και ένα σκουριασμένο κουτί έχει παραμείνει ανοιχτό, με δύο ρολόγια τσέπης μέσα σε αυτό.

Εκατοντάδες χειρόγραφα γράμματα γεμίζουν τα συρτάρια και τρεις βραστήρες βρίσκονται στη σόμπα, δίπλα σε ένα φλιτζάνι που φαίνεται να είχε τοποθετηθεί εκεί, λίγο πριν εγκαταλειφθεί το σπίτι.

Παλιά βιβλία και εφημερίδες, συμπεριλαμβανομένου του Mid Ulster Mail από το 1917, έμειναν στο σαλόνι που ήταν κλειστό για περισσότερα από 50 χρόνια, μαζί με μια εφημερίδα που ανέφερε τα επακόλουθα της βύθισης του Τιτανικού το 1912.

Στον πρώτο όροφο, μεταξύ άλλων, βρίσκονταν κλινοσκεπάσματα, ένα κρεβάτι, και μία τραγιάσκα να κρέμεται στην άκρη του κρεβατιού.

Η Ρεμπέκα είπε αρχικά ότι δεν ήταν σίγουρη αν το εσωτερικό θα ήταν πολύ ενδιαφέρον, αλλά τώρα έχει δημιουργήσει μια έκθεση βασισμένη στις ζωές του Dessie και της οικογένειάς του.

«Πρέπει να παραδεχτώ ότι είδα το εξωτερικό και δεν ήμουν σίγουρη αν άξιζε. Μόλις άνοιξα την πόρτα, έμεινα με το στόμα ανοιχτό. Πήγα σε κάτι που νόμιζα ότι ήταν ένα εξοχικό σπίτι και βασικά είναι ένα μουσείο κοινωνικής ιστορίας», ανέφερε χαρακτηριστικά η ίδια.

Το εξοχικό σπίτι εμφανίστηκε για πρώτη φορά στους χάρτες το 1858 και η Ρεβέκκα άρχισε να ερευνά την ιστορία της οικογένειας για να βοηθήσει να ενωθεί το παζλ και να καταλάβει ποιος είναι ποιος στις φωτογραφίες.

Αφού μίλησε με ανθρώπους για να μάθει περισσότερα για τον Dessie, είπε: «Μεταξύ πολλών πραγμάτων ήταν ένας υπέροχος μάγειρας, πολλοί φίλοι εξακολουθούν να μιλούν για το διάσημο ψωμί σόδας που έφτιαχνε στον παλιό, παραδοσιακό φούρνο».

«Ήταν ένας ανοιχτόκαρδος αγρότης, άρμεγε αγελάδες για να παράγει γάλα και βούτυρο. Ηταν φιλόξενος και καλός οικοδεσπότης και κανείς δεν έφυγε με άδειο στομάχι από το σπίτι του», πρόσθεσε.

Ένα από τα μυστήρια που η Ρεβέκκα μπόρεσε να λύσει ήταν τα προσωπικά αντικείμενα που ανήκαν σε έναν Έντγουιν ΜακΚουέν (Edwin McQueen). Όπως ανακάλυψε η φωτογράφος, ήταν παντρεμένος με την μητέρα του Ντέσι.

Εργαζόταν ως αστυνομικός και ένα πιστοποιητικό από το 1894, καθώς και μια φωτογραφία του σε κορνίζα φορώντας τη στολή του, βρέθηκαν σε ένα από τα υπνοδωμάτια.

Η Ρεβέκκα επιμελήθηκε τη δική της μουσειακή έκθεση με τα αντικείμενα, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Μπέλφαστ και περιλάμβανε αναπαραστάσεις δύο δωματίων από την αγροικία.

«Σπίτια σαν αυτό, είναι ο λόγος που μου αρέσει να φωτογραφίζω και να καταγράφω αυτά τα κτίρια. Υπάρχουν τόσα πολλά μέρη σε όλη τη χώρα, όπως αυτό που βρίσκεται ανέγγιχτο και πολύ σύντομα όλα θα εξαφανιστούν και δεν θα έχουμε καμία καταγραφή ότι υπήρξαν εκεί».

Φωτογραφίες: www.abandonedni.com