4 Αυγούστου, 2020

Press Room

Μέτρα για γάμους και βαπτίσεις: Ποια τα δικαιώματα όσων ακύρωσαν ή άλλαξαν ημερομηνίες και αριθμούς καλεσμένων


Τα νομικά εργαλεία όσων εκτέθηκαν οικονομικών λόγω των μέτρων για τους γάμους και τις βαπτίσεις παρουσίασε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, του υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

H Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή υπενθυμίζει αρχικά τα νέα μέτρα που ισχύουν για τους γάμους και τις βαπτίσεις, που προβλέπουν ανώτατο όριο 100 καλεσμένων. Το εν λόγω μέτρο -σε πρώτη φάση- ισχύει για το διάστημα από 3 Αυγούστου έως τις 15 Αυγούστου 2020 και αφορά:

α) τελετές, όπως γάμους, βαπτίσεις, κηδείες, καθώς και
β) συνδεόμενες με τις τελετές της περ. α) δεξιώσεις και άλλες κοινωνικές εκδηλώσεις,

Η ΓΓ Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή εξηγεί ότι κατόπιν των ανωτέρω προϋποθέσεων, καταναλωτές που:

  • (α) ακύρωσαν προγραμματισμένη τελετή ή άλλαξαν ημερομηνία ή μείωσαν τον αριθμό των καλεσμένων,
  • (β) έχουν πληρώσει στην επιχείρηση με βάση το αρχικό συμφωνητικό κάποιο χρηματικό ποσό,
  • (γ) έχει προκύψει διαφωνία με την επιχείρηση όσον αφορά την τροποποίηση του συμφωνητικού και τυχόν μείωση του τιμήματος ή επιστροφή μέρους της προκαταβολής, και
  • (δ) η απευθείας διαπραγμάτευσή τους με την επιχείρηση δεν έχει αποδώσει,
  • διατηρούν την δυνατότητα εξωδικαστικού συμβιβασμού με την προσφυγή στους φορείς εναλλακτικής επίλυσης διαφορών (φορείς ΕΕΔ), που αναφέρονται στο Μητρώο των Φορέων Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών (ΕΕΔ) της με αριθμό 70330οικ./2015 Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 1421 Β΄) που είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Παράλληλα οι καταναλωτές μπορούν να υποβάλλουν την καταγγελία τους στην Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή, ηλεκτρονικά στο email 1520@efpolis.gr, επισυνάπτοντας το σχετικό συμφωνητικό που έχουν υπογράψει με την επιχείρηση, είτε μέσω της γραμμής 1520.

Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της για την προστασία των οικονομικών συμφερόντων των καταναλωτών, παρακολουθεί στενά το θέμα και θα παρέμβει σε περίπτωση κατά την οποία θα διαπιστωθεί τυχόν παράβαση των διατάξεων της καταναλωτικής νομοθεσίας.

ΔΙΚΤΥΟ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ- ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ