Λίνα Μενδώνη: Απογοητευτική εξαιρετική προσβλητική η αίθουσα που φιλοξενούνται τα Γλυπτά του Παρθενώνα
Απογοητευτική για το Βρετανικό Μουσείο και εξαιρετική προσβλητική για τα εκθέματα χαρακτήρισε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη την κατάσταση με τη μούχλα και τις αράχνες στην αίθουσα του Μουσείου όπου φιλοξενούνται τα Γλυπτά του Παρθενώνα, όπως αποτυπώθηκε σε καταγγελία επισκεπτών στο cretapost.gr.
Με φανερή την ενόχλησή της, η κα Μενδώνη επανέφερε και το θέμα της επιστροφής των Γλυπτών στη χώρα μας, τονίζοντας πως «η εικόνα εγκατάλειψης που παρουσιάζει σήμερα το Βρετανικό Μουσείο, ενισχύει το δίκαιο αίτημα της Ελλάδας για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών στην Αθήνα και την επανένωσή τους με τον Παρθενώνα».
Είχε προηγηθεί η παρουσίαση των ντροπιαστικών εικόνων από το cretapost.gr, έπειτα από καταγγελία δύο Κρητικών που επισκέφτηκαν πριν λίγες ημέρες το μουσείο και θέλησαν να θαυμάσουν από κοντά τα αγάλματα της πολιτιστικής κληρονομιάς μας, αντίκρισαν όμως, όπως κατήγγειλαν, μία αίθουσα με μούχλα και αράχνες.
Υπενθυμίζεται ότι στην συγκεκριμένη αίθουσα το 2018, παρουσιάστηκε διαρροή νερού μετά την έντονη βροχόπτωση στο Λονδίνο, με αποτέλεσμα να στάζουν νερά δίπλα από τον κορμό της Ίριδος.
Το Βρετανικό Μουσείο υποστήριξε τότε με γραπτή του δήλωση ότι «υπήρξε ένα μικρό περιστατικό κατά τη διάρκεια πρόσφατης πολύ βαριάς βροχόπτωσης, όταν μία μικρή ποσότητα νερού εισήλθε στη γκαλερί. Κανένα από τα γλυπτά δεν υπέστη ζημιά και το θέμα έχει αντιμετωπιστεί».
Σε απάντησή του στον ΣΚΑΪ πάντως, για το τωρινό περιστατικό, εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου ανέφερε πως «δεν υπάρχει απόδειξη περί ύπαρξης μούχλας στην Γκαλερί Duveen. Το ζήτημα που αφορά την εισροή υδάτων αντιμετωπίστηκε όταν συνέβη το περιστατικό και δεν συνέβη πάνω από περιοχή με γλυπτά. Αντιλαμβανόμαστε ότι τα σημάδια στα πάνελ της οροφής είναι απωθητικά, αλλά δε συνιστούν απειλή για τα αντικείμενα. Η συντήρηση της συλλογής είναι υπέρτατης σημασίας για το Βρετανικό Μουσείο και η ομάδα Συντήρησης και Κτιρίων επιθεωρεί συνεχώς όλους τους χώρους στους οποίους στεγάζεται η συλλογή. Δεν υπάρχει απολύτως κανένας κίνδυνος για τα γλυπτά στη συλλογή».