Τα ταξί χωρίς οδηγό βγαίνουν στους δρόμους των ΗΠΑ – Κινούνται χωρίς κανέναν στο τιμόνι
Οι κάτοικοι της πόλης Φοίνιξ των ΗΠΑ θα είναι οι πρώτοι που θα μπορούν να καλέσουν ένα ταξί χωρίς οδηγό μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Τα προηγμένης τεχνολογίας οχήματα χωρίς άνθρωπο πίσω από το τιμόνι του οδηγού πέρασαν με επιτυχία τις δοκιμές μιας ομάδας πελατών της Waymo, πριν η υπηρεσία «παγώσει» εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού.
Πότε θα δούμε σε μόνιμη βάση ταξί χωρίς οδηγό στους δρόμους
Τα ταξί χωρίς οδηγό θα είναι αρχικά διαθέσιμα μόνο για τους φίλους και την οικογένεια των εργαζομένων της Waymo, υπηρεσίας της Google για τα ρομπότ αυτοκίνητα, και σύντομα θα είναι διαθέσιμα για όλους τους χρήστες της εφαρμογής.
Οι υπηρεσίες τίθενται σε κίνηση δύο χρόνια νωρίτερα από το αρχικό πλάνο της Google για τα εντυπωσιακά ταξί χωρίς οδηγό. Αρχικά, τα ταξί θα μπορούν να κινηθούν μόνο σε μια ακτίνα 130 τετραγωνικών χιλιομέτρων στην πόλη Φοίνιξ και τα προάστια Τσάντλερ, Τέμπε και Μέσα.
«Αναμένουμε η νέα μας υπηρεσία χωρίς οδηγούς να γίνει πολύ δημοφιλής και είμαστε ευγνώμονες στους επιβάτες μας για την υπομονή που επέδειξαν, καθώς προσαρμόζουμε τη διαθεσιμότητα στη ζήτηση», αναφέρει η εταιρεία για ταξί.
Παρότι η υπηρεσία Waymo διαθέτει 600 ταξί, δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί πόσα από αυτά θα λειτουργούν χωρίς οδηγό μέσω της νέας υπηρεσίας. Πριν από την πανδημία, τα ταξί χωρίς οδηγό, στο πιλοτικό στάδιο, αποτελούσαν το 5% με 10% των διαδρομών στη ζώνη της πόλης.
Ο κορωνοϊός ενισχύει την ανάγκη για ταξί χωρίς οδηγό
«Έχουμε γίνει μάρτυρες ανησυχίας των επιβατών για την χρήση των οχημάτων λόγω κορωνοϊού και οι κλήσεις προς την Uber μειώθηκαν σημαντικά», δηλώνει αναλυτής στον τομέα του αυτοκινήτου, ο Κρις Τζόουνς, μιλώντας στο BBC, σημειώνοντας πως η ζήτηση μιας τέτοιας υπηρεσίας ίσως έρχεται στην πιο κατάλληλη στιγμή.
Ωστόσο, ο ίδιος αναρωτιέται, «θα έβαζα την κόρη μου σε ένα ταξί χωρίς οδηγό να την πάει στο σχολείο;». Κάθε όχημα χωρίς οδηγό θα διαθέτει διαχειριστή από μακριά, ο οποίος και θα μπορεί να παρεμβαίνει σε περίπτωση ανάγκης.
Η εταιρεία σκοπεύει να εξαπλωθεί σε άλλες αμερικανικές πόλεις, ενώ ήδη πραγματοποιούνται διερευνητικές δοκιμές σε 25 περιοχές στις ΗΠΑ, προκειμένου να επεκταθεί το ταξί χωρίς οδηγό.