«Burban»: Η μόδα στις τσάντες που παράγεται στις Σέρρες
Παράγουν οι Σέρρες μόδα; Μάλιστα, αυτό ακριβώς κάνουν. Σχεδιάζουν, παράγουν και εξάγουν αξεσουάρ που αρέσουν σε Βαρκελώνη, Βερολίνο και Λυών, με τους αδελφούς Γιώργο και Σπύρο Ναλμπάντη να έχουν καταφέρει σε λιγότερο από τέσσερα χρόνια, να βάλουν τις τσάντες Burban στη λίστα των wanna have fashion items.
Mπορεί η ιστορία των Burban να ξεκίνησε την άνοιξη του 2016, αλλά η οικογένεια Ναλμπάντη ασχολείται με το αντικείμενο από το 1980, όταν ο Σερραίος Γιάννης Ναλμπάντης άνοιξε στην Αθήνα μια βιοτεχνία κατασκευής τσαντών. Μετά μια εικοσαετία οικογένεια και επιχείρηση μετακομίζουν στις Σέρρες και οι δύο γιοί, ο Γιώργος και ο Σπύρος συνεχίζουν τις δικές τους πορείες με σπουδές και δουλειά. Ο Γιώργος εργάζεται στις πωλήσεις σε εταιρείες του κλάδου τροφίμων, ο Σπύρος σπουδάζει διοίκηση επιχειρήσεων, αλλά ‘το έχει’ με το σχέδιο μέχρι που το 2016 αποφασίζουν να πάρουν στα χέρια τους την επιχείρηση.
«Κάναμε ένα ολικό restart, σε μία χρονική περίοδο που ο κλάδος των αξεσουάρ δοκιμαζόταν έντονα από την οικονομική κρίση και την έλλειψη τεχνιτών. Αποφασίσαμε να βγούμε στην αγορά με ένα διαφοροποιημένο προϊόν, με τσάντες επώνυμες, με τις Burban, κατασκευασμένες από φυσικά υλικά, από ποιοτικά βαμβακερά υφάσματα και δέρμα, υφάσματα βαμμένα με μη τοξικά azo free χρώματα, τσάντες casual για τη γυναίκα και τον άνδρα, φτιαγμένες για όλες τις ώρες, για την εργασία, τη βόλτα, την εκδρομούλα, την ημερήσια απόδραση», είπε στο GRTimes.gr o Γιώργος Ναλμπάντης.
Το ξεκίνημα γίνεται τον Απρίλιο του 2016 και οι πρώτες Burban, που κατασκευάζονται στο εργαστήριο, στο Λευκώνα Σερρών, βγαίνουν από την παραγωγή σε τέσσερις κωδικούς. Ο Γιώργος αναλαμβάνει το εμπορικό και διαχειριστικό κομμάτι της επιχείρησης και ο Σπύρος το σχεδιασμό και την παραγωγή
Σήμερα, οι Burban, δεν είναι μόνο επώνυμες, έχουν αποκτήσει και όνομα στην αγορά. Κυκλοφορούν σε 21 κωδικούς και όλο και κάτι καινούργιο δοκιμάζεται στο design και την παραγωγή.
Αρέσουν σε βορειοευρωπαίους και Ιταλούς
Oι Burban είναι αυτό που θα λέγαμε unisex αξεσουάρ, για τον σύγχρονο άνθρωπο της πόλης αλλά και όχι μόνο, με τις σειρές ‘Stonewashed’ και ‘Waxed’- δηλαδή των πετροπλυμένων και των κερωμένων υφασμάτων- να τραβάνε το ενδιαφέρον αντιπροσώπων και εισαγωγέων της Βόρειας Ευρώπης, ενώ οι Ιταλοί δείχνουν ξεχωριστή προτίμηση για τα πιο φωτεινά χρώματα και τα πιο μαλακά πανιά της σειράς Twill.
Οι Burban ήδη βρίσκονται στο εξωτερικό, αφού το 60% των πωλήσεων της εταιρείας γίνεται μέσα από την τουριστική αγορά. Ένα επιπλέον ποσοστό 20% διατίθεται μέσω συνεργατών σε καταστήματα σε Βερολίνο, Λυών και Βαρκελώνη, ενώ οι τσάντες των αδελφών Ναλμπάντη είναι τοποθετημένες και σε φυσικά καταστήματα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Όμως οι Burban, όπως φάνηκε στην Premium Berlin Trade Show (14-14/1/2020), έχουν μεγάλο μέλλον μπροστά τους. Στην κλαδική έκθεση του Βερολίνου για την ένδυση- υπόδηση και τα αξεσουάρ, έκθεση που αποτυπώνει τις τάσεις για το φθινόπωρο και το χειμώνα 2020-2021, οι Burban εξασφάλισαν παραγγελίες για Ολλανδία, Γαλλία, Γερμανία και Γαλλία, δίνοντας νέες προοπτικές για την επιχείρηση των αδελφών Ναλμπάντη.
«Το 2020 συνεχίζουμε να δουλεύουμε πάνω στα σχέδιά μας, ενώ θέλουμε να δείξουμε στον καταναλωτή, ότι παίρνοντας μια τσάντα από ύφασμα, παίρνει μία τσάντα αντοχής, υψηλής ποιότητας και από τα καλύτερα φυσικά υλικά. Μάλιστα ειδικά για τις Waxed, σχεδιάζουμε να κυκλοφορήσουμε το δικό μας κερί, ώστε με βιντεάκι που θα αναρτήσουμε στο site μας, να βλέπει πως μπορεί εύκολα, μία στο τόσο, να τις συντηρεί ώστε να του κρατήσουν μία ζωή», τόνισε ο κ. Γιώργος Ναλμπάντης προσθέτοντας:
«Φέτος σχεδιάζουμε να ενισχύσουμε το brand μας και μέσω των social media, ενώ μας ενδιαφέρουν πολύ οι συνεργασίες με φορείς, εταιρείες και μη κυβερνητικές οργανώσεις που δίνουν έμφαση στην περιβαλλοντική προστασία, στα φιλικά για το χρήστη προϊόντα, στην ανάπλαση του αστικού περιβάλλοντος, έχουμε σκέψεις που τις επεξεργαζόμαστε».
Οι Burban, όπως κάνουν με συνέπεια κάθε χρόνο, θα συνεχίσουν τις εμφανίσεις τους στις εκθέσεις που παρουσιάζουν τα trends της μόδας, βλέποντας και στις αγορές του εξωτερικού, ενώ τα προϊόντα τους, διαδικτυακά είναι διαθέσιμα μόνο μέσα από το site της εταιρείας.