Starbucks

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ εκεί που κάθεστε και περιμένετε να σας σερβίρουν το τσάι λάτε σας πώς τους ήρθε στα Starbucks κι επέλεξαν μια γοργόνα για λογότυπο; Οι ιδρυτές της εταιρείας έδωσαν το όνομα starbucks από ένα χαρακτήρα του βιβλίου Μόμπι Ντικ και θέλοντας να τονίσουν το θαλασσινό θέμα επέλεξαν μια σειρήνα από Σκανδιναβική ξυλογραφία του 16ου αιώνα.

Amazon

Μπορεί σε κάποιους να είναι προφανές αλλά εύκολα διαφεύγει σε κάποιους άλλους το βέλος που βρίσκεται στο κάτω μέρος του λογότυπου της Amazon. Το βέλος, που έχει το σχήμα χαμόγελου, ξεκινά από το a και τελειώνει στο z (το τελευταίο γράμμα του αγγλικού αλφαβήτου) θέλοντας να τονίσει το γεγονός ότι η εταιρεία προσφέρει τα πάντα που μπορεί να θελήσει να αγοράσει ο καταναλωτής.

Sony Vaio

Κι έχουμε και κάτι για τις μαθηματικές διάνοιες. Το λογότυπο του Sony Vaio είναι ένα πολύ εντυπωσιακό σχέδιο αλλά η σημασία του μπορεί να σας έχει διαφύγει. To ‘V’ και το ‘A’ δημιουργούν ένα κύμα, ένα αναλογικό σύμβολο ενώ το ‘I’ και το ‘O’ συνδυάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να σχηματίζουν ένα δυαδικό ψηφιακό σήμα αναπαριστώντας με σαφήνεια την μετάβαση της Sony από το αναλογικό στο ψηφιακό σύστημα.

Pepsi

Το τελευταίο λογότυπο της Pepsi κόστισε αρκετά εκατομμύρια δολλάρια όταν ανανεώθηκε το 2009, και ίσως κάποιοι πουν ότι μοιάζει με μια πιο ασύμμετρη εκδοχή του προηγούμενου. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με την εταιρεία έχει αναφορές από το Feng shui και την Αναγέννηση μέχρι τον φιλόσοφο Καρτέσιο και τον αρχιτέκτονα Le Corbusier…

Apple

Έχουν ακουστεί πολλοί μύθοι κι ακόμη ακούγονται. Ότι το μήλο αναφέρεται στον Νεύτωνα π.χ. ή ότι απεικονίζει το φρούτο από το δέντρο της γνώσης. Η αλήθεια όμως είναι ότι ο σχεδιαστής του, ο Rob Janoff δεν θυμάται καν γιατί επέλεξε το συγκεκριμένο σχήμα.

Lacoste

Το 1927, ο παγκοσμίου φήμης τενίστας και ιδρυτής της εταιρείας René Lacoste λέγεται ότι είχε βάλει στοίχημα για μια βαλίτσα από αλιγάτορα και πήρε το παρατσούκλι Αλιγάτορας από τον αμερικανικό τύπο. Στην πατρίδα του τη Γαλλία αυτό μεταφράστηκε ως Κροκόδειλος από τις εφημερίδες και έτσι έμεινε. Το συγκεκριμένο σχέδιο λοιπόν ήρθε απολύτως φυσικά κατά την επιλογή του λογότυπου όταν ο Lacoste παρουσίασε την πρώτη του συλλογή το 1933.

Cisco Systems

Δεν έχετε ιδέα τι σημαίνουν οι κάθετες αυτές γραμμές; Η λύση βρίσκεται στο όνομα. Αποτελούν μια αφηρημένη εικόνα της γέφυρας Golden Gate στο Σαν Φρανσίσκο. Καθώς οι ιδρυτές της εταιρείας ταξίδευαν για να στήσουν την εταιρεία πέρασαν από την περίφημη γέφυρα κι αποφάσισαν επί τόπου να ονομάσουν έτσι την εταιρεία τους και να βάλουν τη γέφυρα στο λογότυπο.

FC Barcelona

Το λογότυπο της παγκοσμίου φήμης ποδοσφαιρικής ομάδας τιμά την Καταλονία απεικονίζοντας τις κόκκινες και κίτρινες ρίγες της σημαίας στην άνω δεξιά γωνία και το σταυρό του Αγ. Γεωργίου στην άνω αριστερή. Ο Αγ. Γεώργιος είναι ο άγιος προστάτης της Καταλονίας. Το λογότυπο έχει επίσης τα χρώματα της ομάδας και μια μπάλα.

FedEx

Το λογότυπο της FedEx έχει βραβευθεί αρκετές φορές και κρύβει ένα μικρό σχεδιαστικό τρικ. Η απόσταση μεταξύ του ‘E’ και του ‘x’ σχηματίζει ένα βέλος που δείχνει μπροστά και ανακλά τη δυναμική της εταιρείας και την πρωτοποριακή πολιτική της που στοχεύει μπροστά.


Toblerone

Έχετε προσέξει ποτέ την αρκούδα που κρύβεται στο λογότυπο της Toblerone; Ούτε εμείς! Η εικόνα είναι κρυμμένη στο σχέδιο του όρους Matterhorn και εκπροσωπεί τη Βέρνη, την Ελβετική πόλη στην οποία παρασκευάστηκε για πρώτη φορά η σοκολάτα αυτή και η οποία λέγεται ότι πήρε το όνομά της από μια αρκούδα.

Unilever

Το λογότυπο της Unilever είναι το γράμμα ‘U’ το οποίο αποτελείται από 24 σχέδια, το κάθε ένα από τα οποία αντιπροσωπεύει και κάποια αξία ή στόχο της εταιρείας. Για παράδειγμα, η μέλισσα δείχνει τη δέσμευση της εταιρείας σε ότι αφορά την προστασία του περιβάλλοντος και η καρδιά την επιθυμία να βελτιώσει την υγεία και τη ζωή γενικότερα των ανθρώπων.

CIA

Το επιβλητικό αυτό λογότυπο έχει τρία ισχυρά σύμβολα: τον πανίσχυρο αετό που αντιπροσωπεύει τις ΗΠΑ, την ασπίδα που δείχνει προστασία και την πυξίδα με τις 16 άκρες που δείχνουν προς κάθε κατεύθυνση και συμβολίζει την ικανότητα της υπηρεσίας να συλλέγει πληροφορίες σε παγκόσμιο επίπεδο.

Barclays

Ο αετός με τα ανοικτά φτερά χρονολογείται από τα τέλη του 17ου αιώνα, όταν ο John Freame, ένας από τους ιδρυτές του ιδρύματος κρέμασε το σύμβολο αυτό έξω από την επιχείρησή του στην οδό Lombard στο Λονδίνο το οποίο συμβολίζει τη δύναμη και τη διορατικότητα. Την εποχή εκείνη οι άνθρωποι ήταν αναλφάβητοι και για αυτό το λόγο οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούσαν εικόνες αντί για λέξεις.

Wikipedia

Η πρώτη online εγκυκλοπαίδεια του κόσμου είναι ένα πολύ έξυπνο λογότυπο: τα κομμάτια του παλζ που σχηματίζουν μια ατελή υδρόγειο σφαίρα έχουν τους χαρακτήρες από διαφορετικά συστήματα γραφής όπως το ελληνικό ω και το λατινικό W. Η υδρόγειος σφαίρα δείχνει τον παγκόσμιο χαρακτήρα της Wikipedia και την παγκόσμια απήχηση που έχει.

Hermès

Εγκαθιδρύθηκε το 1831, και ο διάσημος οίκος ξεκίνησε τη δραστηριότητά του στο Παρίσι ως κατασκευαστής δερμάτινων ειδών ιππασίας μέχρι τη δεκαετία του ’20. Το λογότυπο που δημιουργήθηκε το 1950 απεικονίζει ένα άλογο και μια άμαξα για να τιμήσει τις ρίζες της εταιρείας.

Porsche

Και συνεχίζοντας με τα θέματα που σχετίζονται με τα άλογα, ας δούμε και το λογότυπο της Porsche που απεικονίζει έναν μαύρο επιβήτορα. Αναρωτιέστε γιατί; Το λογότυπο στηρίχθηκε στα πολεμικά σύμβολα της Στουτγάρδης όπου διατηρεί την έδρα της η εταιρεία. Το άλογο κρατά κεντρική θέση καθώς η πόλη η οποία ιδρύθηκε το 950 υπήρξε ιπποτροφείο.

Burberry

Η αδιάβροχη καμπαρντίνα του βρετανικού οίκου αποτέλεσε επανάσταση όταν εφευρέθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα και ο ιδρυτής της εταιρείας Thomas Burberry ήθελε ένα σήμα που να ανακλά το πρωτοποριακό όραμα της. Ο ιππότης αυτός σχεδιάστηκε το 1902 και κρατά ένα λάβαρο που φέρει τη λατινική λέξη ‘Prorsum’, που σημαίνει ‘μπροστά’.

Audi

Οι τεμνόμενοι κύκλοι που θυμίζουν το σύμβολο των Ολυμπιακών Αγώνων της Audi μας κάνουν να αναρωτιόμαστε: τι ακριβώς σημαίνουν; Οι κύκλοι συμβολίζουν την συγχώνευση των εταιρειών Audi, DKW, Horch και Wanderer το 1932 από την οποία προέκυψε η νέα εταιρεία. Το λογότυπο καθιερώθηκε τη δεκαετία του ’30.


Κάντε SUBSCRIBE στη σελίδα μας στο YouTube για να βλέπετε πρώτοι τα Video News και τις Εκπομπές μας

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα