Όλοι μας έχουμε κάποιες συνήθειες τις οποίες ακολουθούμε επειδή πιστεύουμε ότι μας κάνουν καλό και είναι υγιεινές σύμφωνα με όσα ακούσαμε στις ειδήσεις, διαβάσαμε στο τάδε μπλογκ και μας είπε και η φίλη της μαμάς μας που κάτι ξέρει παραπάνω για να διατηρείται τόσο φρέσκια…

Μήπως είστε από αυτούς που υπολογίζουν τον ΔΜΣ για να δουν εάν είναι υπέρβαροι; Είναι άραγε αυτός ο καλύτερος τρόπος;

Και οι πολυβιταμίνες; Μήπως είναι τελικά ελαφρώς σαχλαμάρες;

Οι απαντήσεις σε παρόμοια ερωτήματα μπορεί να σας εκπλήξουν.

Να εργάζεστε όρθιοι αντί για καθιστοί.

Πρόσφατη μελέτη στην οποία συμμετείχαν 4.000 ενήλικες απέδειξε ότι δεν υπάρχουν σημαντικά οφέλη όσον αφορά τον κίνδυνο θανάτου όταν εργάζεστε όρθιοι αντί για καθιστοί.

Βραχυπρόθεσμα βέβαια καίτε περισσότερες θερμίδες, γι’ αυτό εάν θέλετε να χάσετε βάρος σταθείτε στο… ύψος σας!

Να χρησιμοποιείτε προστατευτικά τουαλέτας.

Οι ιοί όπως ο HIV και ο έρπης είναι πολύ ευαίσθητοι πράγμα που σημαίνει ότι δεν ζουν μακριά από το ζεστό ανθρώπινο σώμα. Μέχρι να καθίσετε στην τουαλέτα, ακόμη κι εάν είχε βγει μόλις πριν λίγο κάποιος άλλος, δεν υπάρχει περίπτωση να κολλήσετε κάποιο από αυτά τα μικρόβια.

Επιπλέον, το δέρμα σας σάς προστατεύει επαρκώς (εκτός κι εάν έχετε κάποια ανοικτή πληγή βεβαίως).

Να καταναλώνετε τροφές με χαμηλά λιπαρά.

Σύμφωνα με τις συστάσεις του Αμερικανικού Υπουργείου Υγείας, τη δεκαετία του ’90 εκατομμύρια Αμερικανοί προσπαθούσαν να χάσουν βάρος επιλέγοντας τρόφιμα με χαμηλά λιπαρά. Αλλά δεν πέτυχαν απολύτως τίποτα.

Έρευνα οκτώ ετών στην οποία συμμετείχαν 50.000 γυναίκες οι οποίες κατανάλωναν τροφές με χαμηλά λιπαρά απέδειξε ότι η εν λόγω διατροφή δεν μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού, του εντέρου ή τις καρδιαγγειακές παθήσεις. Επιπλέον οι γυναίκες αυτές έχασαν ελάχιστο βάρος εάν όχι καθόλου. Σύμφωνα με νεότερες έρευνες τα υγιεινά λιπαρά όπως εκείνα που προέρχονται από τα ψάρια και τους ξηρούς καρπούς είναι ωφέλιμα εάν καταναλώνονται με μέτρο.

Να ελέγχετε το βάρος σας βάσει του ΔΜΣ.

Στην πραγματικότητα ο Δείκτης Μάζας Σώματος ανακαλύφθηκε το 1830 και δεν αποτελεί επαρκή τρόπο μετρήσεως του βάρους από μόνος του. Οι ειδικοί ισχυρίζονται ότι δεν λαμβάνει υπόψη δύο σημαντικούς παράγοντες: 1) πόσο λίπος έχει το σώμα σας και 2) την περιφέρεια της μέσης σας η οποία σας βοηθά να υπολογίσετε τον κίνδυνο που διατρέχετε να πάθετε συγκεκριμένες παθήσεις όπως καρδιοπάθειες και διαβήτη τύπου 2.

Να αποφεύγετε τη γλουτένη.

Εκτός κι εάν ανήκετε στο 1% του πληθυσμού που πάσχει από κοιλιοκάκη, η γλουτένη δεν σας βλάπτει κατά πάσα πιθανότητα. Στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι άνθρωποι αισθάνονται ένα ελαφρύ πρήξιμο όταν τρώνε γι’ αυτό μην στο σκέφτεστε, φάτε αυτό το ψωμάκι, δεν θα πάθετε και τίποτα.

Να χρησιμοποιείτε οδοντικό νήμα.

Παρά το γεγονός ότι πολλοί επιστήμονες και Πανεπιστήμια το συστήνουν η αποτελεσματικότητά του δεν έχει ερευνηθεί ποτέ, σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση του Associated Press.

Να αντικαθιστάτε τα γαλακτοκομικά με γάλα αμυγδάλου.

Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει “της μόδας” να αντικαθιστούμε τα γαλακτοκομικά προϊόντα με άλλου είδους ροφήματα με πιο δημοφιλές το αμυγδαλόγαλο. Ωστόσο το αμυγδαλόγαλο στερείται θρεπτικών συστατικών.

Από μόνα τους τα αμύγδαλα είναι γεμάτα πρωτείνες. Ένα ποτήρι γάλα αμυγδάλου όμως περιέχει περίπου 2% αμύγδαλα και σχεδόν καθόλου πρωτείνη. Εάν ψάχνετε κάποιο πραγματικά υγιεινό εναλλακτικό ρόφημα επιλέξτε το γάλα σόγιας ή το κατσικίσιο γάλα.

Να πίνετε χυμούς.

Όταν ετοιμάζετε χυμό από φρούτα και λαχανικά στην ουσία αφαιρείτε όλες τις φυτικές ίνες που σας κρατούν χορτάτους μέχρι το επόμενο σας γεύμα.

Αυτό που κρατάτε είναι η ζάχαρη. Εάν το παρακάνετε μπορεί να χάσετε μυική μάζα και να σας λείπει η ενέργεια.

Να χρησιμοποιείτε απολυμαντικό χεριών.

Εάν πλένετε τα χέρια σας τακτικά μέσα στην ημέρα το απολυμαντικό χεριών σας είναι εντελώς άχρηστο. Επίσης δεν σκοτώνει όλα τα μικρόβια που εξουδετερώνει το σαπούνι και το χλιαρό νερό.

Να τρώτε το ασπράδι αντί για ολόκληρο το αυγό.

Δεν υπάρχει λόγος να στερείστε. Όλο και περισσότερες μελέτες έχουν δείξει ότι η χοληστερίνη που καταναλώνουμε δεν επηρεάζει την χοληστερίνη στο αίμα. Γι’ αυτό εκτός κι εάν σας το έχει απαγορεύσει ο γιατρός σας, φάτε χωρίς φόβο τα αυγά που τόσο σας αρέσουν.

Να κρατάτε την αναπνοή σας όταν κάποιος φταρνίζεται η βήχει.

Όταν κάποιος φταρνίζεται ή βήχει χωρίς να καλύπτει το στόμα του ή τη μύτη του τα βακτήρια μεταφέρονται στον αέρα με ταχύτητες από 70 έως 250 χλμ την ώρα.

Εάν στέκεστε κοντά στο άτομο αυτό, το να κρατάτε την αναπνοή σας δεν θα σας βοηθήσει σε τίποτα. Τα βακτήρια θα καταλήξουν ούτως ή άλλως στο στόμα σας, στη μύτη σας ή στα μάτια σας.

Να παίρνετε τόνους βιταμίνης C για να αποφύγετε το κρυολόγημα.

Οι μικρές ποσότητες βιταμίνης C μπορεί να τονώσουν το ανοσοποιητικό σας, αλλά εάν το παρακάνετε μπορεί και να αρρωστήσετε.

Το ανώτατο όριο για έναν ενήλικα είναι 2.000 ml. την ημέρα. Εάν τα υπερβείτε κινδυνεύετε να πάθετε διάρροια, ναυτία, πονοκέφαλο και άλλες παρενέργειες.

Να παίρνετε πολυβιταμίνες.

Σχεδόν οι μισοί Ευρωπαίοι παίρνουν βιταμίνες σε καθημερινή βάση. Παρόλα αυτά τα οφέλη της συνήθειας αυτής δεν έχουν αποδειχθεί επιστημονικά.

Είναι προτιμότερο να καταναλώνετε τις τροφές που τις περιέχουν γιατί με αυτό τον τρόπο ο οργανισμός τις αφομοιώνει στα σίγουρα.

Να μην “σπάτε” τις κλειδώσεις σας.

Μέχρι πρόσφατα πιστεύαμε ότι το να “σπάμε” τις κλειδώσεις μας εκτός από ενοχλητικό για τους γύρω μας ήταν και βλαβερό. Μια σειρά από έρευνες άλλαξε όμως τα δεδομένα. Σήμερα ξέρουμε ότι με αυτό τον τρόπο διατηρούμε τις κλειδώσεις μας υγιείς και δεν χρειάζεται να ανησυχούμε άδικα.

Να κάνετε αποτοξινωτικές δίαιτες.

Κανείς δεν έχει λόγο να κάνει δίαιτα αποτοξίνωσης. Εκτός κι εάν έχετε δηλητηριαστεί, το σώμα σας διαθέτει ένα πανίσχυρο σύστημα το οποίο φιλτράρει το μεγαλύτερο μέρος από τις βλαβερές ουσίες που καταναλώνετε: το συκώτι και τα νεφρά μας.

Να χρησιμοποιείτε ποδήλατο με ανάκλιση αντί για κανονικό

Τα έχετε δει στο γυμναστήριο: τα στατικά ποδήματα με ανάκλιση που επιτρέπουν στο σώμα να γέρνει ελαφρά προς τα πίσω και τα πόδια τεντωμένα μπροστά.

Εκτός κι εάν έχετε κάποιο πρόβλημα ή τραυματισμό στον ώμο, στο γόνατο ή στο ισχίο σας, τα συγκεκριμένα ποδήλατα δεν είναι απαραίτητα.

Να αποφεύγετε τα μικροκύματα

Όλοι έχουμε ακούσει ότι τα μικροκύματα καταστρέφουν τα θρεπτικά συστατικά από τα τρόφιμα. Ευτυχώς για εμάς αυτό δεν ισχύει. Τα μικροκύματα μαγειρεύουν με τη βοήθεια ενεργειακών κυμάτων που κάνουν τα μόρια των τροφών να δονούνται πιο γρήγορα με αποτέλεσμα να θερμαίνονται.

Φυσικά λόγω της θερμότητας κάποια θρεπτικά συστατικά καταστρέφονται με τη θερμότητα αλλά αυτό ισχύει είτε ζεσταίνονται στον φούρνο είτε στα μικροκύματα.